zaterdag 15 februari 2014

Eerste bak ingezaaid!

Ik kon het niet laten! Ik heb toch al wat gezaaid! Het is een gok, als het weer zacht blijft heb ik vroege groenten, als het toch nog gaat winteren heb ik pech gehad. Daarom heb ik ook maar een beetje gezaaid, dan is het niet zo erg als het mislukt.
Ik heb een van de bakken ingezaaid op de square-foot garden manier, dus verdeeld in zestien vakjes en in elk vakje een andere groente. Dit word gedaan zodat je optimaal gebruik maakt van de beschikbare ruimte, maar ook zorgt de diversiteit voor het voorkomen van ziektes en plagen.
In elk vakje heb ik een labeltje gezet, anders weet ik over een week of twee niet meer wat ik waar gezaaid heb. Er kwamen maar een aantal van de groente in aanmerking voor zo'n vroege teelt, namenlijk: doperwten, peultjes, spinazie en wortelen.
Ik heb het hele bed afgedekt met groeivlies tegen de kou, en ook tegen kraaien en katten, die vinden het namenlijk heel erg leuk om in pasgeharkte aarde rond te woelen.
En nu is het afwachten en duimen dat het goed gaat!
Vorig jaar heb ik de peultjes en de erwten ook zo vroeg gezaaid en dat is toen zeer goed gegaan, ondanks dat het toen veel kouder was!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten