woensdag 12 februari 2014

Struiken geplant

Deze week heb ik een aantal scheuten van vlier en hondsroos geplant, ik hoop dat ze aan de gang gaan! Beide hebben eetbare bessen, alhoewel je ze voor allebei eerst moet koken. En ik hoop dat ze een soort haag gaan vormen zodat ik ook een beetje meer privacy in de tuin heb. Inheemse struiken zijn ontzettend goed om vogels en nuttige insecten naar je tuin te lokken en de geur van vlierbloesem en hondsroos is ontzettend lekker!
De stekken zien er nu nog kaal en saai uit, dus ik heb maar wat foto's genomen van de planten die op dit moment al een beetje voorjaar laten zien.
Sneeuwklokjes bijvoorbeeld, bloeien nu al.














En wat dacht je van Helleboris, ziet er nu al fantastisch uit!












Ook de vlinderstruiken beginnen al blaadjes te krijgen, laten we hopen dat het niet alsnog gaat vriezen want daar kunnen die blaadjes niet zo goed tegen!
De plantbedden zijn ook al bijna af, en manlief is bezig met de aanleg van een heus kronkel-paadje, maar die laat ik pas zien als ze af is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten